Την αναστολή των κινητοποιήσεων αποφάσισε την Παρασκευή το ΔΣ της Oμοσπονδίας αυτοκινητιστών ταξί. Σύμφωνα με την απόφαση, τα ταξί επανακυκλοφορούν από προχθές σε όλη τη χώρα, μέχρι να οριστικοποιηθούν οι προτάσεις του Γ. Ραγκούση, στα τέλη του μήνα για την «απελευθέρωση» του επαγγέλματος, οπότε και οι ιδιοκτήτες θα επανεξετάσουν τη στάση τους.
του Στράτου Βουραζέρη
Η απόφαση την Παρασκευή ελήφθη κατά πλειοψηφία, με 13 υπέρ της αναστολής και 6 κατά. Πλην των αντιπροσώπων του ΚΚΕ και του Ανεξάρτητου Ενωτικού Συνδυασμού, την πρόταση για αναστολή των κινητοποιήσεων καταψήφισαν και δύο αντιπρόσωποι –από Πάτρα και Σπάρτη– μέλη της ΠΑΣΚΕ, μεταξύ των οποίων και ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας. Της απόφασης του ΔΣ είχαν προηγηθεί συνελεύσεις των σωματείων σε όλη τη χώρα, οι οποίες κατά πλειοψηφία ζήτησαν τη συνέχιση των κινητοποιήσεων (11 για αναστολή και 22 για συνέχιση).
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Κρήτης, που ενώ οι συνελεύσεις στο νησί είχαν αποφασίσει συνέχιση των κινητοποιήσεων, τα μέλη του ΔΣ από την Κρήτη ψήφισαν υπέρ της αναστολής τους! Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι αν και ήταν προγραμματισμένη συνέλευση των ιδιοκτητών για χθες στην Αθήνα, η πλειοψηφία του ΔΣ επέλεξε να λάβει την απόφαση για το μέλλον των κινητοποιήσεων μία μέρα νωρίτερα, σε κλειστή συνέλευση του οργάνου.
Την Πέμπτη είχε προηγηθεί συνάντηση των εκπροσώπων των ιδιοκτητών ταξί με τους περιφερειάρχες, στην οποία συζητήθηκε το θέμα της έκδοσης νέων αδειών το διάστημα μέχρι την οριστικοποίηση του πλαισίου για το «άνοιγμα» του επαγγέλματος με το νέο νόμο.
Τον προηγούμενο μήνα, μετά τη δημοσίευση του νόμου για την απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων, οι αιτήσεις που είχαν κατατεθεί για την έκδοση νέων αδειών ταξί ξεπέρασαν τις 4.000 μόνο στο νομό Αττικής. Όπως ανέφερε ο Γ. Σγουρός, στη συνάντηση με τους ταξιτζήδες, οι 2.000 έχουν κατατεθεί από ένα και μόνο άτομο! Γεγονός που επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις ότι πίσω από την «απελευθέρωση για το καλό της κοινωνίας», κρύβεται η πρόθεση επιχειρηματιών να δημιουργούσουν μεγάλες εταιρείες ταξί, με αποτέλεσμα το πέταγμα στην ανεργία των χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων.
Στη συνάντηση της Πέμπτης οι περιφερειάρχες δεσμεύτηκαν ότι δεν πρόκειται να εκδόσουν καμία νέα άδεια ταξί μέχρι την ψήφιση του νέου νόμου στη Βουλή το Φθινόπωρο.
Η δέσμευση των περιφερειαρχών έδωσε «πάτημα», όπως τονίζεται από πολλούς αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες, στην γαλαζοπράσινη πλειοψηφία του ΔΣ της Ομοσπονδίας προκειμένου να προτείνει την αναστολή των κινητοποιήσεων. Από την αρχή της εβδομάδας φαινόταν ότι αυτό επιθυμούσε. Ταξιτζήδες κατηγορούν την πλειοψηφία του ΔΣ της Ομοσπονδίας ότι από τα μισά της κινητοποίησης έψαχνε …«έξοδο», στις δηλώσεις του Γ. Ραγκούση και του γραμματέα του ΠΑΣΟΚ του Γ. Καρχιμάκη για το κλείσιμο της κινητοποίησης, γεγονός που εκφραζόταν και με την υποτονικότητα των κινητοποιήσεων στην πρωτεύουσα, συγκριτικά με αυτές σε άλλες περιοχές της χώρας.
Σε ραδιοφωνική συνέντευξη που έδωσε λίγη ώρα πριν τη συνάντηση με τους περιφερειάρχες, ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών, Θ. Λυμπερόπουλος, έκανε λόγο για κόπωση των απεργών και ότι θα πρέπει σε «κενό χρόνο» (βλ. κλείσιμο Βουλής) να σχεδιάσουν τις επόμενες κινήσεις τους ώστε να είναι έτοιμοι από το Σεπτέμβρη.
Η απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ της Ομοσπονδίας, αφήνει εκτεθειμένους τους αυτοαπασχολούμενους ιδιοκτήτες ταξί, απέναντι στην προσπάθεια τρομοκράτησής τους από το κράτος, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών.
Χιλιάδες ταξιτζήδες έχουν λάβει κλήση για την «έκφραση των απόψεών τους»(!), όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στα σχετικά έγγραφα από τις διευθύνσεις των Περιφερειών, που κυρίως αναφέρονται σε παρακώλυση συγκοινωνιών κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης.
Στη βιασύνη τους –κράτος και αστυνομία– να φορτώσουν τους αγωνιζόμενους ταξιτζήδες με κατηγορίες που επισύρουν πειθαρχικές αλλά και ποινικές κυρώσεις, κατηγορούν οδηγούς ταξί για κινητοποιήσεις στις οποίες δεν συμμετείχαν, ενώ εμφανίζουν αστυνομικούς να βεβαιώνουν παραβάσεις, ώρα που δεν είχαν υπηρεσία! Αν και το θέμα ετέθη στη συνάντηση με τους περιφερειάρχες, αυτοί τόνισαν ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί...
Η εξέλιξη της κινητοποίησης αποτέλεσε το κύριο θέμα συζήτησης στις πιάτσες των ταξί, τα πρώτα 24ωρα μετά τη λήξη της.Κοινή είναι η πεποίθηση ότι δεν θα πρέπει να υποχωρήσουν μπροστά στην προσπάθεια εκφοβισμού τους από την κυβέρνηση, ενώ πολλοί τόνιζαν ότι την επόμενη φορά ο αγώνας θα πρέπει να περάσει στα χέρια τους, μέσα από συνελεύσεις και συντονιστικές επιτροπές.