Εφημερίδα της ανεξάρτητης Αριστεράς

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : Μαχητικό «παρών» στις απεργίες

Ο αγώνας συνεχίζεται για την ανατροπή του πολυνομοσχεδίου

Δυναμικό «παρών» έδωσε η εκπαίδευση στις απεργιακές κινητοποιήσεις της τελευταίας εβδομάδας. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε ολόκληρη τη χώρα έκαναν αισθητή την παρουσία τους στις διαδηλώσεις και τις απεργιακές κινητοποιήσεις έχοντας να αντιμετωπίσουν συκοφαντίες χωρίς προηγούμενο και τρομοκρατία από την πλευρά του υπουργείου.
του Παντελή Προμπονά



Ο κυβερνητικός αυταρχισμός δεν σταμάτησε στην επί της αρχής ψήφιση του πολυνομοσχεδίου που ουσιαστικά διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση. Συνεχίστηκε με στοχευμένες διαρροές στον Τύπο για τη μοριοδότηση, με απειλές για την ομαλότητα της προετοιμασίας των εξετάσεων θέλοντας με κάθε τρόπο να τρομοκρατήσει τις αγωνιστικές διαθέσεις των συλλόγων. Στην Αθήνα, πέρα από την κινητοποίηση στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, δάσκαλοι και καθηγητές στήριξαν μαζικά τις κινητοποιήσεις της Τετάρτης και της Πέμπτης. Το ίδιο συνέβη και σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Στα Γιάννενα, αδιόριστοι εκπαιδευτικοί μετά την απεργία κατέλαβαν συμβολικά τα γραφεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Την κινητοποίηση στήριξαν αδιόριστοι καθηγητές, δάσκαλοι και καθηγητές. Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε η στάση της Αυτόνομης Παρέμβασης να κρατήσει την ΕΛΜΕ μακρυά από την κινητοποίηση.
Στις συνελεύσεις που ακολούθησαν το πεδίο υπήρξε εξαιρετικά αντιφατικό. Στους συλλόγους των δασκάλων, η συζήτηση πήρε αναβαθμισμένο περιεχόμενο και η συμμετοχή ήταν υψηλή. Το κλίμα έδειχνε αμείωτη διάθεση για νέους απεργιακούς αγώνες το επόμενο διάστημα και απονομιμοποίηση των άμεσων επιπτώσεων του νόμου. Ήδη μαζική άρνηση εφαρμογής αντιμετωπίζουν οι διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης, ενώ σκληρό μέτωπο πρόκειται να ανοίξουν οι εκπαιδευτικοί με τις υποχρεωτικές υπερωρίες, τα πιλοτικά προγράμματα σε ολοήμερα σχολεία αλλά και τον υπέργοκο αριθμό μαθητών που «φορτώνονται» σε κάθε τάξη. Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκαν οι αποφάσεις πολλών συνελεύσεων. Ωστόσο με δεδομένο τις αρκετές απεργιακές ημέρες που έχουν προηγηθεί διαφάνηκε δυστοκία εμφάνισης άμεσων απεργιακών κινητοποιήσεων την ερχόμενη εβδομάδα... Σ’ αυτό συναίνεσε και η θολή στάση των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ σε σχέση με την προκύρηξη νέας 24ωρης ή 48ωρης απεργίας για το ασφαλιστικό. Γι' αυτό άλλωστε αναβλήθηκε και η ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται σε σχετικά ανακοίνωση.
Παρά τα ανεβασμένα απεργιακά ποσοστά που εμφανίστηκαν στις κινητοποιήσεις, στις συνελεύσεις των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα τέλη της εβδομάδας, η μαζικότητα ήταν μικρότερη. Αναβαθμισμένο ήταν το περιεχόμενο της συζήτησης χωρίς όμως αυτό να αποτυπώνεται στην έκφραση αγωνιστικής διάθεσης. Αυτό οφείλεται και στη στάση της πλειοψηφίας των πολιτικών δυνάμεων που ουσιαστικά δεν είχαν καμία διάθεση συνέχειας. Παρά τις προτάσεις των Παρεμβάσεων για κλιμάκωση σε πολλούς συλλόγους, μέχρι και οι δυνάμεις της ΕΣΑΚ έπαιξαν υπονομευτικό ρόλο, όπως στην συνέλευση του Συλλόγου Ανατολικής Αττικής. Στη συνέλευση προέδρων της ΟΛΜΕ επικράτησε λογική αναμονής με απόφαση για δύο 24ωρες ή μία 48ωρη απεργία μαζί με άλλα συνδικάτα, με αφορμή το νέο ασφαλιστικό. Απόφαση αναμενόμενη, όπως είχε διαφανεί και από τις ίδιες τις διαδικασίες στις ΕΛΜΕ.
Οι Παρεμβάσεις, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, προέταξαν το στοιχείο του αγώνα διαρκείας απέναντι στα μέτρα, πρωτοστάτησαν στην προστασία των απολυμένων συναδέλφων τους, όσων ρίχνονται στον καιάδα της ανεργίας από τα μέτρα Διμαντοπούλου και πρότειναν σειρά απεργιακών κινητοποιήσεων μέχρι την αρχή των εξετάσεων και νέες γενικές συνελεύσεις. Σε ορισμένες συνελεύσεις κατατέθηκαν και προτάσεις για απεργία διαρκείας. Κριτήριο για την πολιτική πρόταση των Παρεμβάσεων αποτελεί και η δυνατότητα για οριζόντιο συντονισμό με ομοσπονδίες και συνδικάτα που ήδη βρίσκονται σε διαδικασία αγώνα (π.χ. ΟΤΑ).
Η Ντίνα Ρέππα, εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων στο ΔΣ της ΔΟΕ μας δήλωσε σχετικά με τη συνέχεια των κινητοποιήσεων: «Η ψήφιση από την κυβέρνηση του πολυνομοσχεδίου δεν έκλεισε το θέμα για το εκπαιδευτικό κίνημα. Οι περισσότερες ΓΣ αποφασίζουν ανυπακοή στις εντολές του υπουργείου. Οι εκπαιδευτικοί αρνούνται να συμμετέχουν στα πιλοτικά προγράμματα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του ολοημέρου, ενώ παίρνουν μαχητικές πρωτοβουλίες άρνησης των υποχρεωτικών υπερωριών και των συμπτύξεων τμημάτων. Η μαχόμενη εκπαίδευση υπερασπίζεται με αυτό τον τρόπο το δημόσιο, δωρεάν σχολείο για όλους και το δικαίωμα των ελαστικά εργαζόμενων στη μόνιμη και σταθερή εργασία, ενάντια στις απολύσεις».