Σαν τον κλέφτη καταθέτει η Άννα Διαμαντοπούλου τη Δευτέρα στη Βουλή το τελικό νομοσχέδιο για την κατεδάφιση του δημόσιου και δωρεάν πανεπιστημίου, ενώ η ψήφισή του θα γίνει την Τετάρτη – μέσα σε δύο μόλις μέρες. Αυτή κι αν είναι φαστ τρακ διαδικασία! Το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο που ονειρεύεται η ελληνική ολιγαρχία θα διοικείται από «εξωπανεπιστημιακούς μάνατζερ», οι οποίοι σύμφωνα με την κυβέρνηση, ταυτίζονται με την «κοινωνία»
. Παρότι θα διορίζονται ουσιαστικά από την κυβερνητική πλευρά, κάνοντας ακόμα πιο έντονο το πρόβλημα διαφθοράς και αυταρχισμού. Ρόλο μακελάρη στο πεδίο της δημόσιας εκπαίδευσης έχει αναλάβει η Άννα Διαμαντοπούλου, όχι γιατί φέρει στο DNA της το γονίδιο του σφαγέα, αλλά γιατί η τρόικα και η κυβέρνηση απαιτούν να καταργηθούν κατακτήσεις που κερδήθηκαν εδώ και δεκαετίες με αγώνες και θυσίες. Η κυβέρνηση έχει απέναντί της τη νεολαία, μεγάλο μέρος των πανεπιστημιακών (ήδη εκατοντάδες υπογράφουν κείμενο υπεράσπισης του δημόσιου και δωρεάν πανεπιστημίου) και τους εργαζόμενους που θέλουν πρόσβαση σε μια ποιοτική εκπαίδευση. Στο πλευρό τους, 902 ξένοι πανεπιστημιακοί από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων προσωπικότητες διεθνούς βεληνεκούς, όπως ο Νόαμ Τσόμσκι και ο Σλαβόι Ζίζεκ και πολλοί άλλοι που έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους στο πνευματικό τοπίο της εποχής μας.
Ταυτόχρονα, η νέα σχολική χρονιά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αρχίζει με πρωτοφανούς έκτασης ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και σε βιβλία. Μετά τις 2.000 συγχωνεύσεις σχολείων, οι μετεξεταστέοι βρέθηκαν την τελευταία στιγμή να μη γνωρίζουν σε ποιο σχολείο θα εξεταστούν. Φέτος θα διοριστούν μόνο 600 εκπαιδευτικοί, έναντι 6.000 συνταξιοδοτήσεων, καθώς η κυβέρνηση υπαναχώρησε από την αρχική της υπόσχεση περί εξαίρεσης της παύσης διορισμών στα σχολεία. Ταυτόχρονα, φέτος προσλαμβάνονται 1.500 ειδικοί φρουροί, λες και η κοινωνία χρειάζεται περισσότερη καταστολή και λιγότερη παιδεία. Η κυρία Διαμαντοπούλου και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ετοιμάζονται από αύριο να αφήσουν το πιο μαύρο στίγμα στη μεταπολεμική ιστορία της ελληνικής παιδείας. Θα τους αφήσουμε;