Εφημερίδα της ανεξάρτητης Αριστεράς

ΠΙΣΩ από τις κάμερες



Η σχέση των μίντια με την ακροδεξιά στην Ελλάδα έχει ένα ειδικό καθεστώς. Ξεκινάει από το 1993, όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη έδωσε και δύο άδειες σε δικούς της ανθρώπους, στον Γιώργο Καρατζέρη (Τελεσίτι) και στον εκδότη της Ελεύθερης Ώρας, Μιχαλόπουλο, το Τηλετώρα. Εκεί λοιπόν μακριά από το φως και των κεντρικών καναλιών, διάφοροι σχολιαστές, τηλεπωλητές, αεριτζήδες και άλλοι βρήκαν φως και κυρίως ένα δίαυλο από τον οποίο μπορούσαν να διαδώσουν τις απόψεις τους, οι οποίες ήταν στο περιθώριο, ως ακραίες, γραφικές και επικίνδυνες.






Το επόμενο βήμα έγινε 17 χρόνια αργότερα, όταν το ΠΑΣΟΚ του Κώστα Σημίτη, βλέποντας πως κινδυνεύει να χάσει τις εκλογές, ενίσχυσε πολιτικά και τηλεοπτικά τον Γιώργο Καρατζαφέρη, ο οποίος μετά τη διαγραφή του δημιούργησε το ΛΑΟΣ, στο χώρο που κινούταν η Πολιτική Άνοιξη του Αντώνη Σαμαρά, στεγάζοντας όμως και πρόσωπα όπως ο Βορίδης και δίνοντας χώρο και νομιμοποίηση στη Χρυσή Αυγή. Τα πρόσωπά της ήταν θαμώνες των εκπομπών του Μάκη ή του Παπαδάκη, όμως την εποχή εκείνη ήταν ο Γ. Καρατζαφέρης που είχε την υπερπροβολή κυρίως από το Άλτερ.

Σταδιακά το ΛΑΟΣ, εξαπλώθηκε στα μίντια και τα πρόσωπά του διαχύθηκαν στα μεγάλα κανάλια, με όπλο το λάιφ στάιλ. Ο Ά. Γεωργιάδης που διατηρούσε την εκπομπή τηλεπωλήσεων στο μετέπειτα Τηλεάστυ, μαζί με τη σύζυγο του Ευγενία Μανωλίδου, έγιναν εξώφυλλο παντού.

Αυτό ήταν το πρώτο βήμα. Μετά τη συμμετοχή του ΛΑΟΣ στην κυβέρνηση Παπαδήμου, με την ελπίδα να μετεξελιχθεί σε πόλο υπευθυνότητας και σταθερότητας όπως τον προέτρεπαν αρθρογράφοι και διευθυντές εφημερίδων, ο Γ. Καρατζαφέρης, διέπραξε ένα σοβαρό πολιτικό λάθος, ανοίγοντας το δρόμο για τη Χρυσή Αυγή. Οι φίλοι του από τα μίντια και οι λοιποί υποστηρικτές τους, δεν τους έδωσαν χείρα βοηθείας, το αντίθετο, τον αφήσαν να καταρρεύσει. Ο ΛΑΟΣ χωρίς τα μίντια δεν υπήρχε.

Η Χρυσή Αυγή συνεχίζει αυτή την παράδοση των καλών σχέσεων των ιδιοκτητών ΜΜΕ με την ακροδεξιά, αλλά έχει ένα όπλο παραπάνω. Την τρομοκράτηση των ανθρώπων στο δρόμο, που διάφοροι αρθρογράφοι αρχικά αποκαλούσαν ...«κοινωνικό ακτιβισμό». Η απόλυτη διαστρέβλωση του μορφώματος της Χρυσής Αυγής, γίνεται από τα μίντια με την αποσιώπηση του εγκληματικού χαρακτήρα της, αλλά και των ναζιστικών απόψεων που στην πραγματικότητα έχει.

Αντιθέτως το «παιχνίδι» από την τηλεόραση «παίζεται» με την επανάληψη των πλάνων του χαστουκιού στην Κανέλλη ή των πάγκων στη Ραφήνα και με το λάιφ στάιλ προσώπων για τα οποία εκκρεμούν βαρύτατες κατηγορίες στα δικαστήρια. Το άρθρο Κασσιμάτη στην Καθημερινή έρχεται να συνεχίσει αυτό το επικίνδυνο παιχνίδι.