του Δημήτρη
Σταμούλη
Η απεργία
αποφασίστηκε σε κοινή συνέλευση όλων των εργαζομένων του κλάδου, που είχε γίνει
μία εβδομάδα νωρίτερα και επιβεβαιώθηκε η διάθεση για περαιτέρω κλιμάκωση του
απεργιακού αγώνα, όταν ανακοινωθούν τα αντεργατικά μέτρα από τη συγκυβέρνηση.
«Έφτασε η ώρα, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες να γίνουν η
εμπροσθοφυλακή στον αγώνα απέναντι στη νέα αυτή συνολική επίθεση μαζί με όλο το
λαό που δοκιμάζεται», ανέφεραν τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ στο απεργιακό κάλεσμά
τους.
Παράλληλα, οι
εργαζόμενοι επέδειξαν και μια πρωτοφανή αλληλεγγύη σε όλη την κοινωνία,
προτάσσοντας ως ένα από τα βασικά αιτήματα του αγώνα τους τη ριζική αντίθεσή
τους σε κάθε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, που σχεδιάζουν να επιβάλουν από
την αρχή του νέου έτους κυβέρνηση και τρόικα, πλήττοντας με ένα ακόμα χαράτσι
τους άνεργους, τους συνταξιούχους και τους εργαζόμενους. Μάλιστα, διεκδικούν
την επιστροφή του εισιτηρίου στα επίπεδα του 2009, όταν το κόστος για κάθε
μεταφορά ανερχόταν σε 1 ευρώ. Προκειμένου να προβληθεί στο επιβατικό κοινό αυτή
η θέση, αναρτήθηκαν πανό σε διάφορους σταθμούς και στάσεις και των τριών
συγκοινωνιακών μέσων, ενώ θα οργανωθεί τις επόμενες ημέρες διανομή ενημερωτικού
έντυπου προς το επιβατικό κοινό.
Μιλώντας στο
Πριν ο Αντώνης Σταματόπουλος, πρόεδρος των εργαζομένων στη λειτουργία του
Αττικό Μετρό, τόνισε ότι «οι εργαζόμενοι είναι αντίθετοι σε οποιαδήποτε αύξηση
των τιμών των εισιτηρίων, θεωρώντας αδιανόητο να πληρώσουν οι επιβάτες το
κόστος των κυβερνητικών επιλογών της μείωσης του προσωπικού, των κλειστών
εκδοτηρίων και των ανύπαρκτων ελέγχων για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής».
Επισήμανε δε ότι «εμείς οι εργαζόμενοι σε ΗΣΑΠ, Μετρό και Τραμ αγωνιζόμαστε να μην
περάσουν οι νέες αυξήσεις στα εισιτήρια και διεκδικούμε μείωση του εισιτηρίου
στο 1 ευρώ και δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους, τους φοιτητές και τους
χαμηλοσυνταξιούχους».
Οι
εργαζόμενοι τη ΣΤΑΣΥ –αλλά και των άλλων ΔΕΚΟ– προβλέπεται να ενταχθούν στο
μισθολόγιο - φτωχολόγιο του Δημοσίου, που σημαίνει επιπλέον μειώσεις των
μισθών, κατάργηση των συνταγματικά κατοχυρωμένων ελεύθερων συλλογικών
διαπραγματεύσεων και της ισχύος των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Όπως
καταγγέλλουν, ήδη έχουν προηγηθεί υπέρογκες μειώσεις στους μισθούς τους, οι
οποίες οδήγησαν στη μείωση της δαπάνης μισθοδοσίας της εταιρείας κατά 48% τα
τελευταία τρία χρόνια.
Τα σωματεία
εργαζομένων καταγγέλλουν και τα σχέδια για ιδιωτικοποίηση του τομέα συντήρησης
υλικού, του ΗΣΑΠ, του Μετρό και του Τραμ μαζί με του ΟΣΕ, κάτι που όπως
επισημαίνουν θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων,
διάλυση του Μετρό και γενικότερα των μέσων σταθερής τροχιάς.
«Θέλουν να
διαμορφώσουν έναν πλήρη εργασιακό μεσαίωνα, ώστε να ακολουθήσει το ξεπούλημα
δημόσιας περιουσίας και κοινωνικών αγαθών, όπως οι συγκοινωνίες, το νερό, η
ηλεκτρική ενέργεια, τα λιμάνια κ.ά.», καταλήγουν οι εργαζόμενοι.
Ποια είναι
αναμένεται να είναι η συνέχεια του αγώνα τους; «Στο ΔΣ που έχουμε τη Δευτέρα θα
προτείνουμε νέα απεργιακή κλιμάκωση στο Μετρό και θα καλέσουμε και τα άλλα
σωματεία να συμπορευθούμε», σημείωσε ο Α. Σταματόπουλος, ο οποίος μετέφερε ένα
διευρυνόμενο αγωνιστικό κλίμα στους συναδέλφους του. «Όταν ανακοινωθούν τα
μέτρα, δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια, θα τραβήξουμε χειρόφρενο, δεν θα
κινηθεί τίποτα, με απόφαση για απεργία διαρκείας και κοινό μέτωπο με όλους τους
εργαζόμενους».
Τα σωματεία
εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ καλούν επίσης την ηγεσία της ΓΣΕΕ να πάρει αποφάσεις για
την έναρξη δυναμικών κινητοποιήσεων ενάντια στα νέα αντιλαϊκά, ισοπεδωτικά
μέτρα της κυβέρνησης, προχωρώντας σε απεργίες με προοπτική κλιμάκωσης και
λαμβάνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα για την πολιτική και οργανωτική προετοιμασία
της. Τέλος, ο Α. Σταματόπουλος εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι
στον αγωνιστικό συντονισμό των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες αρνήθηκαν να
προσχωρήσουν προβάλλοντας διάφορα προσκόμματα οι ηγεσίες των εργαζόμενων σε
ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ, οι οποίοι και δεν απήργησαν την Πέμπτη. Ελπίζει ωστόσο, ότι η
πορεία των πραγμάτων θα αλλάξει και ότι η βάση των εργαζομένων θα μιλήσει και
θα επιβάλει τη διεύρυνση του αγωνιστικού μετώπου στις συγκοινωνίες και
γενικότερα.