Στο φουλ, όπως όλα δείχνουν, έχει βάλει τις μηχανές η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με στόχο την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ το αμέσως προσεχές διάστημα. Από τη Θεσσαλονίκη, όπου βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, ανακοίνωσε σε πρώτη φάση την παραχώρηση του μάνατζμεντ του οργανισμού σε ιδιώτες. Άλλωστε, διόλου τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί η προ δεκαημέρου συνάντηση του υπουργού Υποδομών με το γάλλο ομόλογό του και η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών στον τομέα των μεταφορών. Μεταξύ άλλων, το μνημόνιο προέβλεπε τη διακρατική συνεργασία στην υποδομή, τον εκσυγχρονισμό και την εκμετάλλευση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
Συνεχίζοντας πιστά το άρτια οργανωμένο σχέδιο πλήρους απαξίωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, ο υπουργός Υποδομών έκανε λόγο για κακοδιαχείριση και μεγάλα ανοίγματα λέγοντας χαρακτηριστικά πως «αν κάποιος θέλει να κάνει διατριβή διαφθοράς, πρέπει να σπεύσει στον ΟΣΕ». Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, τα χρέη του ΟΣΕ αγγίζουν τα 8,5 δισ. ευρώ, ενώ χρειάζεται 1,5 δισ. προκειμένου να καλύψει τις υποχρεώσεις του. Βέβαια, μπορεί πράγματι να υπήρχαν και αρκετά φαινόμενα διαφθοράς από τις εκάστοτε διοικήσεις του οργανισμού, από την άλλη όμως ο υπουργός ξέχασε να αναφέρει πως το ελληνικό κράτος, εδώ και χρόνια, αρνείται να επιδοτήσει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη όπου η κρατική επιδότηση ξεπερνά το 60% του συνόλου των εσόδων.
Ταυτόχρονα, με πρόσχημα τη μειωμένη επιβατική κίνηση, το υπουργείο Υποδομών προχώρησε το τελευταίο χρονικό διάστημα σε περικοπή πάνω από 35 δρομολογίων στην Β. Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Η μείωση όμως των επιβατών που χρησιμοποιούν πλέον τα τρένα, σε σχεδόν απόλυτο βαθμό, οφείλεται στην παντελή έλλειψη κρατικού σχεδιασμού για ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων τις τελευταίες δεκαετίες. Πέρα όμως από αυτό, η πληρότητα σε μερικά δρομολόγια που καταργήθηκαν ξεπερνά το 50%, ποσοστό αντίστοιχο με το μέσο ευρωπαϊκό όρο.