Εφημερίδα της ανεξάρτητης Αριστεράς

Σιδηρόδρομοι: «Μνημονιακή» καταστροφή


Υλικό αξίας 200 εκατ. ευρώ απειλείται με καταστροφή καθώς σαπίζει εγκαταλελειμμένο στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα. Το μηχανοστάσιο σε λίγες μέρες κλείνει και το προσωπικό μετατάσσεται, στο πλαίσιο της κατάργησης της γραμμής Άργος - Τρίπολη - Μεσσηνία. Η γραμμή αυτή καταργείται αμέσως μετά την ανακαίνισή της που κόστισε 75 εκατ. ευρώ!



ΝΙΚΗΤΑΣ ΓΕΡΑΝΗΣ


Το υλικό που αφήνεται σε εγκατάλειψη αποτελείται από υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες, κάποιες από αυτές ολοκαίνουργιες, σχεδόν καινούργιες ντιζελομηχανές, πανάκριβα μηχανήματα συντήρησης υψηλής τεχνολογίας, πολλά από τα οποία δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ, καθώς και κτίρια συντήρησης των αμαξοστοιχιών. Ανεκμετάλλευτη μένει επίσης μεγάλη έκταση που απαλλοτριώθηκε πρόσφατα για την επέκταση του μηχανοστασίου.
Το ρήμαγμα τεράστιας δημόσιας περιουσίας που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για καλύτερες, φθηνότερες και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις του κοινού αποτελεί παράδειγμα για το τι εννοεί η κυβέρνηση ως «εξυγίανση» του ΟΣΕ: κατάργηση δρομολογίων και γραμμών, ερήμωση υποδομών, αύξηση εισιτηρίων, μείωση προσωπικού, κατάργηση των περισσότερων ατελειών, κακή συντήρηση του δικτύου, ακόμη χειρότερες υπηρεσίες προς το κοινό που υποφέρει από έλλειψη αξιόπιστων και ασφαλών συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με το Μνημόνιο, αν ο ΟΣΕ δεν είναι κερδοφόρος μέχρι τον Μάρτιο, θα κλείσει. Το δόγμα της κερδοφορίας και της εξάλειψης των ελλειμμάτων του ΟΣΕ και όλων των ΔΕΚΟ είναι ενδεικτικό της οπισθοδρόμησης που επιβάλλει ο σύγχρονος καπιταλισμός: Κανενός είδους υπηρεσία δεν πρέπει να προσφέρεται για την εξυπηρέτηση κοινωνικών αναγκών, ακόμη και αν αυτή χρηματοδοτείται από την εξαντλητική φορολογία των ίδιων των εργαζομένων και όχι από το κεφάλαιο – στο πλαίσιο, ας πούμε, σοσιαλδημοκρατικών πολιτικών αναδιανομής. Η κρίση κερδοφορίας του καπιταλισμού επιβάλλει τη ληστρική επιδρομή σε όλες τις πλευρές του εργατικού εισοδήματος για τη χρηματοδότηση του κεφαλαίου, με αποτέλεσμα να μην αφήνεται κανένα περιθώριο για παροχή «δωρεάν» ή φθηνών υπηρεσιών από το κράτος.

Και για να μην έχει κανείς αυταπάτες ότι πρόκειται για φαινόμενο της «Ψωροκώσταινας», αρκεί να δει την κατάντια του μετρό - τραμ του Βερολίνου, που έχει πλεονασματικά ισοζύγια και ανάπτυξη - ρεκόρ. Ολόκληρες περιοχές της πόλης έμειναν χωρίς σύνδεση με τραμ στις αρχές του μήνα, λόγω παγετού, φαινόμενο πρωτοφανές για γερμανική μεγαλούπολη. Αιτία είναι τα αλλεπάλληλα σχέδια «εξυγίανσης» του φορέα παροχής υπηρεσιών μεταφοράς «Γερμανικός Σιδηρόδρομος», από το 2005 μέχρι σήμερα, που έχουν στερήσει από τον οργανισμό εκατομμύρια ευρώ για συντήρηση και εξοπλισμό του δικτύου. Με τα λόγια της υπουργού Συγκοινωνιών του κρατιδίου του Βερολίνου Ίνγκεμποργκ Γιούνγκε -Ρέγιερ, η πόλη πληρώνει την ελλιπή συντήρηση των αμαξοστοιχιών και το κλείσιμο μηχανοστασίων.
Στο μεταξύ, ψηφίστηκε από το μαύρο μπλοκ ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ το νομοσχέδιο για τους μηχανοδηγούς του ΟΣΕ, που αφορά στις μετατάξεις τους και την επιδείνωση των εργασιακών τους σχέσεων.

0 Τοποθετησεις: