Καταργεί τις υφιστάμενες συλλογικές συμβάσεις εργασίας
Κατατέθηκε στη Βουλή την προηγούμενη εβδομάδα το νομοσχέδιο για την «εξυγίανση» του ΟΣΕ, παίρνοντας έτσι το δρόμο για τη ψήφιση του από τη Βουλή στις επόμενες τρεις εβδομάδες.
Με περίσσια υποκρισία ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας δήλωσε σε ραδιοφωνική συνέντευξη ότι «Κάνουμε πολλά, τα οποία σε ένα σχέδιο εξυγίανσης κάποιος θα έλεγε ότι είναι υπερβολικά και πολυτελή υπέρ των εργαζομένων και δεν επιτρέπονται». Μάλιστα θέλοντας να αποδείξει τηνŸ ατσαλένια πυγμή που επιδεικνύει η κυβέρνηση απέναντι στην τρόικα, αποκάλυψε ότι το κυβερνών κόμμα Ÿαντιστάθηκε σθεναρά στις απαιτήσεις ΔΝΤ -ΕΕ -ΕΚΤ να κλείσει ο ΟΣΕ ή να γίνουν απολύσεις εργαζομένων. Ποιον όμως πείθουν οι ανέξοδες δηλώσεις του, που εντάσσονται στο επικοινωνιακό γαϊτανάκι της κυβέρνησης, η οποία παρουσιάζει τον εαυτό της ωςŸ άλλο Λεωνίδα που φυλάει Θερμοπύλες από τους βάρβαρους του ΔΝΤ;
Για να δούμε όμως τι «πολυτελή» δικαιώματα εξασφάλισε ηŸ γαλαντόμα κυβέρνηση στους εργαζόμενους: Πρώτο, από τους συνολικά 6.300 εργαζόμενους του ΟΣΕ θα φύγουν οι 2.350, εκ των οποίων 1.000 θα συνταξιοδοτηθούν και 1.350 θα μεταταχθούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, που θα βρίσκονται πιθανόν ακόμη και σε άλλο νομό. Με λίγα λόγια ο νέος ΟΣΕ θα αποψιλωθεί από το προσωπικό του, διατηρώντας περί τους 3.700 εργαζομένους. Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι οι μεταταχθέντες θα υπόκεινται στο μισθολογικό καθεστώς των υπηρεσιών που θα πάνε.
Δεύτερο, όσοι μείνουν στο νέο ΟΣΕ τους περιμένει συνολική ανατροπή των εργασιακών τους κεκτημένων, καθώς πέντε μέρες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα κληθούν σε διαπραγματεύσεις από μηδενική βάση για τη σύναψη νέας συλλογικής σύμβασης. Οι ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις, επιχειρησιακές και ειδικές, ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού και ο Κανονισμός Δευτερευουσών Απολαβών, δηλαδή όλα όσα οι εργαζόμενοι κατέκτησαν τόσα χρόνια, πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων. Μάλιστα σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν καταλήγουν σε συμφωνία, η κυβέρνηση θα ρυθμίζει τις συλλογικές συμβάσεις με νόμο! Επιπλέον δραστικές περικοπές θα πραγματοποιηθούν και στα επιδόματα, μειώνοντας σημαντικά τους μισθούς των εργαζομένων, προκαλώντας πλήγμα στον οικογενειακό προϋπολογισμό τους. Μάλιστα οι προωθούμενες αλλαγές ψιθυρίζεται ότι θα αποτελέσουν πιλότο για όλες τις ΔΕΚΟ, αλλάζοντας καθοριστικά τον εργασιακό χάρτη.
Δεν είναι όμως μόνο οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ που θα την πληρώσουν: Η λαϊκή οικογένεια, που χρησιμοποιούσε το τρένο ως μια σχετικά οικονομική λύση, θα δει πολλά από τα δρομολόγια να κόβονται, αναγκαζόμενη να καταφεύγει στο ακριβό ΚΤΕΛ. Επίσης οι τιμές των εισιτηρίων θα πάρουν την ανιούσα, καθώς το νομοσχέδιο προβλέπει αυξήσεις εισιτηρίων και απελευθέρωση του κόμιστρου από 1/1/2011. Ενώ οι ατέλιες που έχουν σήμερα περίπου 64.000 άτομα, τα οποία δεν πληρώνουν εισιτήριο, θα καταργηθούν. Ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες θα επιβαρυνθούν με αυτό τον τρόπο, καθώς οι ατέλιες θα δίνονται με το σταγονόμετρο σε ορισμένες κατηγορίες ΑΜΕΑ και στους στρατευμένους.
Επίσης στο κράτος περνάει η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, λύνοντας τα χέρια στην κυβέρνηση ώστε να ξεπουλήσει σε ιδιώτες τα ακίνητα - φιλέτα. Όσο για την ΤΡΕΝΟΣΕ, το 49% της εταιρείας θα περάσει σε ιδιώτες, οι οποίοι θα αναλάβουν και το μάνατζμεντ, «ώστε να βελτιώσουν κατά πολύ τη λειτουργία της» σύμφωνα με τις δηλώσεις του Δ. Ρέππα.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών εξήγγειλε ήδη 24ωρη απεργία την επόμενη Πέμπτη και επαναλαμβανόμενες 24ωρες σε χρόνο που θα οριστεί από το προεδρείο της. Παράλληλα όμως κάθισε την προηγούμενη Παρασκευή στο τραπέζι του διαλόγου με τον υπουργό Μεταφορών, εξαπολύοντας «δριμεία» κριτική για το νομοσχέδιο, το οποίο δήλωσε ότι είναιŸ προχειρογραμμένο. Η στάση της ΠΟΣ, που η πλειοψηφία της πρόσκεινται στην ΠΑΣΚΕ, «μυρίζει» συμβιβασμό και αποδοχή των μέτρων – ενώ κινείται στη λογική να «σώσουμε ότι μπορούμε». Πώς αλλιώς θα μπορούσε να ιδωθεί η στάση της όταν «οι αποφάσεις για τις κινητοποιήσεις δεν παίρνονται από συνελεύσεις αλλά από ΔΣ, όταν δεν προετοιμάζουν με κανένα τρόπο μαζικές και μαχητικές εργατικές αντιδράσεις, όταν με τις προηγούμενες κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας) προκάλεσαν σύγχυση και αποκλιμάκωση του αγώνα», όπως δηλώνει στο Πριν ο Γιάννης Κατσιάνης μέλος της Ενιαίας Ταξικής Ανεξάρτητης, Συσπείρωσης Σιδηροδρομικών. «Αυτή η στάση καλλιεργεί κλίμα απογοήτευσης στις τάξεις των εργαζομένων, το οποίο για να να ανατραπεί απαιτείται να μετατραπούν οι προσεχείς συγκεντρώσεις στους χώρους δουλειάς σε αποφασιστικού τύπου γενικές συνελεύσεις, με στόχο την κλιμάκωση του αγώνα –σε συντονισμό με το εργατικό κίνημα και ειδικότερα τους εργαζομένους στις μεταφορές– για την ανατροπή του νομοσχεδίου, αλλά και για τη σκιαγράφηση μιας συνολικής εργατικής απάντησης στην κρίση» υπογραμμίζει.
0 Τοποθετησεις:
Δημοσίευση σχολίου