Στο 1,5 ευρώ το εισιτήριο, ενώ το κράτος χρωστά εκατομμύρια
Ολοκληρωτική και αδυσώπητη επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες είναι έτοιμη να εξαπολύσει η κυβέρνηση στο όνομα της εξυγίανσης των οικονομικών τους, στοχεύοντας όμως παράλληλα και στην πλήρη κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα τους και στο ξεπούλημά τους στα ιδιωτικά συμφέροντα. Σύμφωνα πάντα με τις επιταγές της τρόικας, οι... προβληματικές ΔΕΚΟ των μεταφορών θα πρέπει άμεσα να μετατραπούν σε ιδιωτικές, άκρως κερδοφόρες εταιρείες, μέσω σαρωτικών αλλαγών. Το προσχέδιο νόμου που παρουσίασε το υπουργείο Υποδομών φέρνει σαρωτικές αλλαγές, τόσο στο σημερινό εργασιακό καθεστώς, όσο στην οργάνωση και τη λειτουργία των συγκοινωνιακών φορέων.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Έχουμε να κάνουμε στην πραγματικότητα με μια αντεργατική λαίλαπα που θα φέρει πέρα από μειώσεις των αποδοχών τοις τάξεως του 40%, μετατάξεις, ακόμα και απολύσεις για τους εργαζόμενους, ενώ και το αντίτιμο για τη χρήση των αστικών συγκοινωνιών θα εκτιναχθεί σε επίπεδα δυσβάσταχτα για τα φτωχά λαϊκά στρώματα.
Το σχέδιο που επεξεργάζονται τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών με τους εκπροσώπους της τρόικας, περιλαμβάνει την άμεση μείωση των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες μέσω μετατάξεων σε άλλους δημόσιους οργανισμούς ή συνταξιοδοτήσεων, αλλά αν αυτό δεν καταστεί δυνατό μέσα στους επόμενους δύο μήνες, θα γίνουν και απολύσεις προσωπικού. Η κυβέρνηση θέλει το συντομότερο δυνατόν να «ξεφορτωθεί» γύρω στους 3.000 εργαζομένους και βέβαια έχει ήδη φροντίσει να κάνει προς πάσα κατεύθυνση ξεκάθαρους τους στόχους της. Μπορεί μέχρι τώρα για τα μάτια του κόσμου, ο υπουργός Υποδομών, Δ. Ρέππας, να σχίζει να «ιμάτιά» του πως σε καμία περίπτωση δεν θα γίνουν απολύσεις εργαζομένων, όμως ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, σε κάθε δημόσια τοποθέτησή του, αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα. Όπως άλλωστε χαρακτηριστικά δήλωσε: «Η κυβέρνηση θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν για να διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας (...) σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί ο έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει τα ελλείμματα των δημόσιων επιχειρήσεων».
Πιο αναλυτικά, το σχέδιο για τον ΟΑΣΑ, κάνει λόγο για 2.000 εσωτερικές μετακινήσεις και 1.000 μετατάξεις προσωπικού. Παράλληλα, το νομοσχέδιο φέρνει μειώσεις στις αποδοχές των εργαζομένων έως 40%, ψαλίδισμα όλων των επιδομάτων και κόψιμο σχεδόν όλων των υπερωριακών αμοιβών. Συν τοις άλλοις, αποφασίστηκε η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στο 1,5 ευρώ από την αρχή του νέου έτους, καθώς πρέπει να συνεισφέρουν –σύμφωνα με την κυβέρνηση και την τρόικα– και οι επιβάτες στην εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.
Σε ότι αφορά τώρα στον ΟΣΕ, πέρα από την ήδη συμφωνημένη παραχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτες και την εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας του οργανισμού στα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, οι εργαζόμενοι θα υποστούν τα ίδια και χειρότερα με αυτούς του ΟΑΣΑ. Το υπάρχον προσωπικό αριθμεί 6.200 εργαζόμενους, με το υπουργείο Υποδομών να θέλει να το μειώσει κατά 2.500 άτομα. Στον ΟΣΕ, η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει σε 1.500 μετατάξεις, ενώ υπολογίζει πως 1.000 εργαζόμενοι θα βγουν στη σύνταξη. Κάτι που αν συμβεί θα σημάνει και τη μείωση των αποδοχών για αυτούς τους εργαζομένους έως και 50%. Αλλά και αυτοί που θα παραμείνουν στο οργανισμό, θα υποστούν μείωση στις τακτικές τους αποδοχές έως 50%, μέσω κοψίματος επιδομάτων και υπερωριών, στο όνομα της εξοικονόμησης δαπανών και της λεγόμενης εξυγίανσης. Για όσους βέβαια δεν βρεθεί άλλη θέση σε δημόσιο φορέα μέσα στα χρονικά όρια που θέτει το μνημόνιο και η τρόικα, θα «μεταταχθούν», σύμφωνα και με τον υπουργό Οικονομικών, στο ταμείο ανεργίας του ΟΑΕΔ.
Ένας, άλλωστε, από τους μύθους που με μεγάλη προσήλωση προσπάθησαν όλα αυτά τα χρόνια να επιβάλουν στην κοινωνία και τα δυο κόμματα εξουσίας, είναι πως τα ελλείμματα που παρουσιάζονται στη λειτουργία των δημόσιων φορέων αστικών συγκοινωνιών, οφείλονται στο υπεράριθμο προσωπικό τους. Αυτό, άλλωστε, ευαγγελίζεται πως έρχεται να αλλάξει τώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μέσω της «εξυγίανσης», δηλαδή της μείωσης προσωπικού και του ψαλιδίσματος των αποδοχών. Ας δούμε όμως την αλήθεια και μάλιστα με αριθμούς και στοιχεία που το ίδιο το κράτος ανακοινώνει. Σύμφωνα, λοιπόν με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, οι ΔΕΚΟ των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας παρουσιάζουν ελλείμματα συνολικά 485 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι οφειλές των κρατικών υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ φτάνουν τα 420 εκατ. ευρώ. Να λοιπόν πως δημιουργούνται οι «μαύρες τρύπες»! Αν τώρα στα παραπάνω αριθμητικά στοιχεία, προσθέσει κανείς και το ότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις από το 2006 και έπειτα αρνήθηκαν να καταβάλουν το κρατικό μερίδιο για τη λειτουργία τόσο του ΟΑΣΑ όσο και του ΟΣΕ, γίνεται πλέον ξεκάθαρο το ποιος είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για τη σημερινή οικονομική κατάσταση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών.
0 Τοποθετησεις:
Δημοσίευση σχολίου