Ηρωική έξοδος» …από τις κινητοποιήσεις, νόμιζαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ότι ήταν οι κροτίδες και τα κορναρίσματα των απεργών στις συγκοινωνίες που διαδήλωναν έξω από τη Βουλή την Τρίτη. Προσκλητήριο για νέο γύρο κινητοποιήσεων, αποδείχθηκαν, λίγες ώρες αργότερα, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου από το ΠΑΣΟΚ και την Ντόρα. Στη συνέλευση των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ, την επομένη, η συντριπτική πλειοψηφία (80%) έστειλε μήνυμα αγωνιστικής ανυπακοής στην κυβέρνηση και τον κυβερνητικό συνδικαλισμό της ΠΑΣΚΕ - Πανεργατική, που πρότεινε παύση ...κινητοποιήσεων και επιστροφή στο «διάλογο» για την υπογραφή συμβάσεων.
ΣΤΡΑΤΟΣ ΒΟΥΡΑΖΕΡΗΣ
Οι εκπρόσωποι των άλλων παρατάξεων πρότειναν συνέχιση των κινητοποιήσεων. Καταλυτικό ρόλο έπαιξε η πρόταση της Ενωτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΕΑΣ), ο εκπρόσωπος της οποίας, αφού τόνισε την ανάγκη να συνεχιστεί η κινητοποίηση για την ανατροπή του νόμου αλλά και συνολικά του Μνημονίου, κάλεσε όλες τις παρατάξεις στη διαμόρφωση κοινής αγωνιστικής πρότασης. Η πρόταση που τελικά υπερψήφισε η συντριπτική πλειοψηφία των 2.000 εργαζομένων στην ΕΘΕΛ, περιελάμβανε στάσεις εργασίας για 21, 25 και 28 Φλεβάρη και 24ωρη στις 23/2. Σε στάσεις εργασίας θα προχωρήσουν και οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ αναμένονται οι συνελεύσεις των άλλων σωματείων (ΗΣΑΠ αύριο, κ.ά.). Στις 28/2 θα γίνει για πρώτη φορά συνέλευση των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα, στο ΣΕΦ, προκειμένου να επιτευχθεί αγωνιστικός συντονισμός για την ανατροπή του νόμου «από τα κάτω», ξεπερνώντας τις προσπάθειες «κλεισίματος» του κινήματος από τις δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ.
Οδηγοί των μπλε λεωφορείων, μιλώντας στο Πριν, μετά τη λήξη της συνέλευσής τους, τόνιζαν ότι ο αγώνας μπαίνει σε νέα φάση, στην οποία απαιτείται να συντονιστεί και με άλλους κλάδους που βγαίνουν στο δρόμο του αγώνα, προκειμένου να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για νικηφόρα έκβαση. Στο συλλαλητήριο της Τρίτης, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκτός των εργαζομένων στις συγκοινωνίες και μελών επιτροπών - συλλογικοτήτων κατοίκων από το κίνημα για δωρεάν - ποιοτικές - δημόσιες συγκοινωνίες (Περιστέρι, Αθήνα κ.λπ.), εκφράστηκε έντονα η οργή των εργαζομένων και ο προβληματισμός για τη μορφή αγώνα που θα έπρεπε να επιλέξουν. Στη διαδήλωση και τη συγκέντρωση έξω από τη Βουλή, εκτός από τα… πυροτεχνήματα κυριάρχησαν τα συνθήματα «Δεν κάνουμε θυσίες για τους τραπεζίτες, δημόσιες να μείνουν οι συγκοινωνίες», «οι συγκοινωνίες ανήκουν στο λαό και όχι στο κεφάλαιο το ιδιωτικό», «το δρόμο τον δείχνει η Αργεντινή, Γιωργάκη μ’ ελικόπτερο θα φύγεις από τη Βουλή», «Ρέππα παραιτήσου από υπουργός, πάρε 600 και γίνε οδηγός».
«Μας κλείνουν το σπίτι… Γι’ αυτό είμαστε στο δρόμο. Προ Μνημονίου θα έπρεπε να παίρνω το μήνα 1.700 ευρώ και τον τελευταίο μήνα πήρα 1.000 ευρώ», δήλωσε στο Πριν ο Μάκης, οδηγός στην ΕΘΕΛ. Σε συζήτηση που είχε με το συνάδελφό του Γιάννη, τονίζουν, ότι το πρόβλημα ξεπερνά τα όρια των αποδοχών των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ. «Είναι κοινωνικό πρόβλημα, πηγαίνουμε Σούπερ Μάρκετ, παίρνουμε τα μισά απ’ ότι παλαιότερα. Σχετίζεται με το πώς θα ζήσει η γενιά των παιδιών μας. Πώς θα ζήσουν με 600 ευρώ και αβέβαιο μέλλον;».
Η συζήτηση πάει και στο θέμα του νομοσχεδίου για τις συγκοινωνίες. Ο Γιάννης είναι 42 χρονών με 23 χρόνια προϋπηρεσία ως οδηγός. Τα 11 από αυτά, είναι στον ιδιωτικό τομέα (εταιρεία τροφίμων). «Σήμερα παίρνω 1.400 ευρώ, μετά τις μειώσεις 20%. Αν μεταταγώ, σύμφωνα με το νομοσχέδιο δεν θα μου αναγνωριστούν και τα 23 χρόνια προϋπηρεσίας, αλλά μόνο τα δώδεκα που έχω στην ΕΘΕΛ. Κατά συνέπεια θα ενταχθώ σε μισθολογικό κλιμάκιο κατώτερο, αυτού που ανήκω σήμερα και συνεπώς θα υποστώ περαιτέρω μείωση αποδοχών».
Η μείωση που υπέστησαν οι συνολικές αποδοχές των εργαζομένων στα λεωφορεία είναι πολλαπλάσια από αυτή που προκύπτει από το άθροισμα των τριών μειώσεων (7% + 3% +10%) που έχουν επιβληθεί από τους νόμους του Μνημονίου. «Στο καθεστώς προ Μνημονίου, λόγω της έλλειψης οδηγών στην ΕΘΕΛ, δουλεύαμε τα ρεπό μας. Με 31 μέρες δουλειά το μήνα μπορούσα να εξασφαλίσω ένα στοιχειώδη μισθό για την τετραμελή οικογένεια μου» τονίζει ο Γιάννης, και συμπληρώνει «ότι αυτά πλέον κόπηκαν (σ.σ. επιπλέον αποδοχές του βασικού δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 10% αυτού) με αποτέλεσμα η επιβίωση να γίνεται οριακή».
Ρωτήσαμε τι μέλλει γενέσθαι την επόμενη μέρα, ενόψει της γενικής συνέλευσης της Τετάρτης. «Η συνέχιση του αγώνα φαίνεται μονόδρομος, αν και δεν αντέχουμε για πολλές 24ωρες. Το καλύτερο πιθανά θα ήταν να κρατήσουμε το μέτωπο των συγκοινωνιών ανοικτό, με στάσεις εργασίας, με την ελπίδα να ξεσπάσει σύντομα ένα ακόμα μέτωπο σε κάποια μεγάλη ΔΕΚΟ (π.χ. ΔΕΗ)».
0 Τοποθετησεις:
Δημοσίευση σχολίου