Εφημερίδα της ανεξάρτητης Αριστεράς

MME: Πρωτοφανής επίθεση στους εργαζόμενους


Ο καταιγισμός των πρόσφατων δημοσιευμάτων για την κρίση του Τύπου με  την υπογραφή διευθυντών και διακριμένων αρθογράφων, προσπαθεί με μια τρομερή αγωνία να πείσει τους αναγνώστες, το κοινό, τους πελάτες πως η πρόσφατη επίθεση των ιδιοκτητών ΜΜΕ εναντίον των εργαζομένων τους, είναι όχι μόνο αναπόφευκτη αλλά η μόνη διέξοδος σωτηρίας για τη βιωσιμότητα των ελληνικών εφημερίδων. 


ΜΑΤΙΝΑ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΥΔΗ                       


Το αναγνωστικό κοινό προσπερνά παγερά αδιάφορο, απόδειξη ότι οι κυκλοφορίες συνεχίζουν την πτωτική χωρίς συγκράτηση πτώση τους. Το δεύτερο μήνυμα των εκδοτών αποστέλλεται θεσμικά, στην κυβέρνηση. Δεν βγάζει αγωνία αλλά απειλή. «Πρέπει να λάβει η κυβέρνηση άμεσα μέτρα στήριξης των εφημερίδων, σε διαφορετική περίπτωση αν τα αιτήματα των ιδιοκτητών δεν ικανοποιηθούν, θα μπουν λουκέτα και μερικές εκατοντάδες εργαζόμενοι, δεκάδες δημοσιογράφοι, και “δικοί σας” θα πεταχτούν στην ανεργία». Αυτό περίπου είναι το νόημα της παρέμβασης των εκδοτών στο μέγαρο Μαξίμου. Μέχρι στιγμής εισπράττουν αδιαφορία και από αυτό το μέτωπο. Η τρίτη πράξη του δράματος στην κρίση του Τύπου που ξέσπασε από τις αρχές Σεπτεμβρίου σαν κυκλώνας στα ΜΜΕ παίζεται καθημερινά στις εφημερίδες. Στα συγκροτήματα του Μπόμπολα, του ΔΟΛ, του Αλαφούζου. Σε πρώτο πλάνο βρέθηκαν οι μαζικές πλέον απολύσεις εργαζομένων από τη διοίκηση, σε δεύτερο αναμένουν προς εφαρμογή τα σχέδια συρρίκνωσης τμημάτων, συγχωνεύσεων, δημιουργίας των ενιαίων τομέων σύνταξης, κατάργησης της συλλογικής σύμβασης, μειώσεις μισθών, απολύσεις δημοσιογράφων.
Καταρρέουν λοιπόν τα ελληνικά, έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα αν δεν γίνει η αναδιάρθρωση όπως τη σχεδιάζουν και την προγραμματίζουν εκδότες και διευθυντικές ομάδες μάνατζερ και δημοσιογράφων; Το ερώτημα δεν μπορεί να έχει απάντηση αν δεν συμπληρωθεί από το ίδιο το αντικείμενο που πραγματεύονται τα μίντια. Την ενημέρωση. Ο Tύπος και τα ΜΜΕ, ειδικά στην Ελλάδα, δεν  ήταν ποτέ κερδοφόρα. Άλλος ήταν ο ρόλος τους και τον υπηρέτησαν με αξιοθαύμαστη πίστη. Αρχικά ως μέρος του κυρίαρχου ιδεολογικού μηχανισμού του κράτους, τα τελευταία 25 χρόνια ως κυρίαρχο όχημα στην προώθηση πιο προσοδοφόρων δραστηριοτήτων των ιδιοκτητών MME. Από τις κατασκευές ως τη ναυτιλία, από τον τουρισμό, τη διαφήμιση, την παιδεία ως τα δημόσια έργα και την ενέργεια. Όλοι οι πετυχημένοι μάνατζερ που τώρα επεξεργάζονται τα σχέδια αναδιάταξης και της επίθεσης εναντίον των εργαζομένων στα Μέσα τους, δημιουργήθηκαν τη χρυσή περίοδο των μίντια, την εποχή του Χρηματιστηρίου, τότε που όλοι τους πήραν εκατομμύρια για επενδύσεις για να φέρουν μερικά χρόνια αργότερα ζημιές και τεράστια δάνεια. Αλλά ταυτόχρονα να βρίσκονται με υψηλές προσωπικές περιουσίες, με δισεκατομμύρια εκτός των ζημιογόνων εταιρειών τους.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία τέσσερις - πέντε όμιλοι ΜΜΕ άντλησαν με την είσοδο τους στο Χρηματιστήριο περίπου 620 εκατομμύρια ευρώ, υποσχόμενοι επενδύσεις στη φούσκα των «Νέων Μέσων», σε λαμπερά σόου, σε αμοιβές γκόλντεν στελεχών και φυσικά στις πανάκριβες προσφορές των εφημερίδων τους τις οποίες μετέτρεψαν σταδιακά σε σούπερ μάρκετ πωλήσεων. Αυτοί οι ίδιοι που αγωνιούν σήμερα για την αναδιάρθρωση ή ζητούν την εξαφάνιση των μικρών εφημερίδων ήταν αυτοί που ανέχθηκαν, διαιώνισαν και χρησιμοποίησαν για δικό τους όφελος εκδότες «απατεώνες» όπως σήμερα τους χαρακτηρίζουν. Οι ίδιοι αποφάσισαν και επέβαλαν το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο στον Τύπο. Την εξαφάνιση της ενημέρωσης, τη μετατροπή των εφημερίδων σε περιτύλιγμα εμπορικών προσφορών. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο καταρρέει σήμερα. Και ενώ όχι μόνο δεν έδωσαν μερίδιο από τα χρυσά κέρδη τους στους εργαζόμενους τους, αντιθέτως, χτύπησαν μανιωδώς τις φωνές αντίστασης στο μοντέλο τους, σήμερα επιχειρούν να μετακυλήσουν το κόστος της πτώσης τους. 
Οι καταγεγραμμένες υποχρεώσεις των εισηγμένων εταιρειών ΜΜΕ ξεπερνάνε τα 1,2 δισ. ευρώ και η συνολική ζημιά των μίντια υπολογίζεται σε περισσότερο από 2 δισ. ευρώ. Μπροστά στον κίνδυνο ολοσχερούς κράχ του Τύπου, εκδότες και γκόλντεν στελέχη εκλιπαρούν για κρατική διαφήμιση και κρατικές επιδοτήσεις, αποδέχονται χωρίς κανέναν αντίλογο τις απαιτήσεις των διαμεσολαβητών διαφημιστικών ομίλων, είναι έτοιμοι να υπακούσουν τυφλά στις εντολές των  σκληρών μπίζνες πλαν των τραπεζών. Διακηρύσσουν πως θέλουν τη μετάβαση από τον έντυπο στον ηλεκτρονικό Τύπο, αλλάζοντας μόνο το κέλυφος, τη μορφή στην οργανωτική δομή. Επιμένουν χωρίς να δέχονται άλλη κουβέντα, στην αδιάφορη ειδησεογραφία, τη διαπλεκόμενη με τα οικονομικά συμφέροντα πληροφόρηση, στη μετατροπή των εντύπων και καναλιών σε κυρίαρχο επικοινωνιακό μοχλό της πλήρους υποταγής στη δικτατορία του μνημονίου και της τρόικας.

0 Τοποθετησεις: